آخر هفته آذربایجان غربی بارانی است

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی که از اواخر وقت روز پنجشنبه وارد استان می شود، در نخستین ساعات فعالیت مناطق جنوبی را فرا می گیرد و بارش برف نیز برای ارتفاعات و مناطق برف گیر پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: روز شنبه بارندگی های پراکنده در سراسر نقاط آذربایجان غربی خواهد بود و کاهش چهار تا ۶ درجه ای دما نیز در این مدت پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: شهروندان در این روزها از تردد در سطح جاده های مواصلاتی تا حد امکان خودداری کرده و در صورت نیاز نیز خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

صابری با بیان اینکه پرهیز از تردد در ارتفاعات و دامنه کوهها و نیز پرهیز از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیر سیلاب‌ها نیز باید در این روزها رعایت شود، اظهار کرد: کشاورزان نیز نسبت به برداشت سریع محصولات باقی مانده اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه /مرکز استان/ بین ۲ و ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود، بیان کرد: در این مدت، تکاب با منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین و بوکان با مثبت ۲۰ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی بودند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته جاری شاهد جوی پایدار بود؛ این استان در ایام پاییز تا اوایل تابستان همواره شاهد بارندگی های مستمر و گاهی پراکنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *