خیرآباد زنجان به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی کشور به ثبت رسید

صونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت جوی امروز و فردا /سه شنبه / این استان را صاف ، پایدار و با وزش باد ملایم عنوان کرد و افزود: این وضعیت پایدار جوی تا روز چهارشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: بر این اساس انتظار می رود طی روز چهارشنبه پوشش ابر افزایش یابد که در برخی نقاط ممکن است با بارش پراکنده همراه باشد، اما در مجموع بارندگی چندانی برای استان پیش بینی نشده است.
این کارشناس ادامه داد: روز جمعه هفته جاری با ورود سامانه بارشی بارندگی در سطح خفیف تا متوسط اغلب مناطق استان را فرا می گیرد که در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود.
به گفته وی، کمینه دمای هوای این استان نیز تا روز چهارشنبه هفته جاری بین یک تا سه درجه افزایش خواهد یافت.
صرفی گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی این استان را طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان با ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر بیان کرد و افزود: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب ۱ و ۱۴ درجه بالای صفر بوده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *