تمرین زلزله در تیپ ۳۱۶ زرهی همدان برگزار شد

علی سنجربگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تمرین با همکاری نیروهای آماده باش ارتش و تیم های واکنش سریع و امداد و نجات در فضای معلق و آنست (سگ های تجسس) تمرین حمل مصدوم با استفاده از تیرول، جستجو و رها سازی مصدوم از زیر آوار صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پس از انجام یکسری کمک های و اقدامات اولیه بر روی مصدومان فرضی، افراد آسیب دیده با استفاده از خودروهای امدادی ارتش و هلال احمر به درمانگاه مستقر در داخل پادگان شهید قهرمان منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: علاوه بر این تیم های هلال احمر اقدام به تمرین فرود از بالای ساختمان به منظور ارتقای آمادگی در انتقال مصدومان از بالای ساختمان و انجام یکسری عملیات ها کردند.

سنجربگی افزود: در این تمرین فرضی از ۲ قلاده سگ تجسس برای تسریع در یافتن مصدومان ناشی از زلزله و ریزش آوار، آوار برداری سریع و انتقال مصدومان به مرکز درمانی استفاده شد.

وی گفت: مانور «زلزله و ایمنی مدارس» نیز هشتم آذر سالجاری در مدارس منتخب از سوی آموزش و پرورش با همکاری مدیران نواحی و مدارس برگزار می شود.

تمرین زلزله در ارتش همدان برگزار شد

وی بیان کرد: با توجه به فراوانی افراد حاضر در مدارس باید آنها چگونگی خروج از کلاس و پناه گیری ایمن در زمان بروز زلزله را فرا بگیرند تا هنگام زلزله احتمالی در خروج و پناه گیری در کلاس درس دچار حادثه نشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: قرار است این مانور بیشتر در مدارسی که طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) اجرایی شده، برگزار شود.

سنجربگی یادآوری کرد: طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) از سال ۹۱ آغاز شد و در مدت ۱۰ سال گذشته ۵۲ هزار نفر از دانش آموزان پایه هشتم آموزش های کمک های اولیه و امداد و نجات را فرا گرفتند.

وی بیان کرد: در جریان برگزاری مانور «زلزله و ایمنی مدارس» تیم های هلال احمر شامل امداد و نجات و آوار برداری حضور دارند و با توجه به اهمیت آموزش، پیش از برگزاری این تمرین، دوره های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *