ستاد اجرایی امام (ره) پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی در همدان را تعهد کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی چهاردولی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶۰ میلیارد تومان نیز سال گذشته خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان و باغداران استان همدان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه های مختلف ورود کرده است گفت: با توجه به نیاز مردم به مسکن هم اینک پروژه ۱۴۰ واحدی در شهرک مدنی با ۴۰ درصد پیشرفت فیثزکی در حال اجرا است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان همدان اضافه کرد: همچنین اجرای پروژه ۴۸۰ واحدی سال ۱۳۹۹ در منطقه شهرک فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت اما محل پیش بینی شده دارای استحکام خاک نبود.

چهاردولی بیان کرد: به منظور افزایش استحکام خاک سه هزار حلقه چاه ۱۰ متری سنگی در مجموع به میزان ۳۰ کیلومتر با هزینه ۱۷ میلیارد تومان در این منطقه حفر شد و هم اینک مجری طرح فونداسیون هفت طرح را آغاز کرده است.

وی گفت: ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان همدان ۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی خُرد با هدف حمایت از رسته های شغلی در روستاهای استان ایجاد کرده است.

ستاد اجرایی امام (ره) پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی در همدان را تعهد کرد

معاون مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان همدان اظهار داشت: برای ایجاد این میزان فرصت شغلی ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با کارمزد چهار درصدی در قالب تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پرداخت شده است 

چهاردولی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای حمایت از ۲۳۰ رسته شغلی در روستاها از جمله دام سبک و سنگین، ماکیان، صنایع دستی و مشاغل خدماتی ورود کرده است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه این ستاد، از این تولیدات پشتیبانی می کند ادامه داد: همچنین نسبت به فراهم کردن بازار فروش محصولات و بارگذاری آنها در سایت «باسلام» نیز تاثیر داشته است.

چهاردولی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان امسال نیز درصدد ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعتبار افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: این ستاد قرار است در راستای اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بنگاه محور در قالب وام های ۵۰۰ میلیون تا ۱۵ میلیارد تومانی به طرح های کلان پرداخت کند.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان همدان یادآوری کرد: مرداد ماه سال گذشته تفاهم نامه ای در حوزه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی با استانداری همدان منعقد و مقرر شد پنج هزار و ۷۰۰ شغل طی سه سال ایجاد شود.

چهاردولی افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغالزایی با هدف اجرای ۲ هزار و ۱۵۶ طرح اقتصادی، زیر بنایی، حمایتی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال منعقد شد.

وی بیان کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای جهش تولید از کشاورزان دارای اراضی دیم با پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه حمایت کرده است و در این راستا اجرای طرح جهش تولید به اراضی دیمی استان همدان ورود کرده و در سال نخست، ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت رفت.

ستاد اجرایی امام (ره) پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی در همدان را تعهد کرد

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه در سال دوم اجرای این برنامه ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت رفت ادامه داد: سال زراعی جاری نیز زیر کشت رفت ۳۷۰ هزار هکتار در دستور کار است و هدفگذاری شده در طی پنج سال که سه سال ان گذشته نیمی از اراضی دیم زیر کشت برود.

چهاردولی افزود: این ستاد تاکنون ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد برای خرید ادوات کشاورزی، کارنده مستقیم در دیم زارها و دنباله بندها پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار کشاورز در استان همدان در این طرح فعال هستند و ستاد اجرایی در این طرح هیچ عایدی ندارد گفت: این تسهیلات به عنوان هدیه رهبری فرزانه انقلاب به روستائیان و کشاورزان ساکن در مناطق کم برخوردار که اغلب قشر محروم جامعه هستند پرداخت می شود.

وی توضیح داد: تفاهم نامه سه ساله بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و استانداری همدان سال گذشته منعقد شد و در یکسال گذشته قسمت هایی از این تفاهم نامه ۲ جانبه اجرایی شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان مبلغ این تفاهم نامه است که هدف از آن ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی است.

چهاردولی بیان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان از این قرارداد برای مباحث دارویی و ۱۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان است که در این راستا تفاهم نامه هایی با دانشگاه بوعلی سینا، علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری منعقد شده است.

وی یادآور شد: محلی برای فرآوری گیاهان دارویی و استقرار شرکت های دانش بینان به وسعت ۲ هکتار در مسیر فرودگاه پیش بینی شده است که ۶۰ میلیارد تومان ارزش این زمین بوده و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

چهاردولی با بیان اینکه تا یک ماه آینده این طرح به بهره برداری می رسد ادامه داد: چندین تفاهم نامه با دانشگاه بوعلی سینا و علوم پزشکی در حد سه میلیارد تومان منعقد و در حال اجرا است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام هزینه سفر به کربلای معلی در اربعین حسینی ۴۲۲ نفر از زائر اولی ها به میزان ۲۷۱ میلیون تومان را پرداخت و این افراد به صورت زمینی و با استفاده از اتوبوس راهی عتبات عالیات شدند.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان همدان ادامه داد: اعزام فعالان  اجتماعی محله های حاشیه شهر به عتبات عالیات نیز در دستور کار ستاد بوده و امسال با کمک این مجموعه ۳۰۰ نفر در قالب «رهسپاران عصر ظهور» به کربلا عزیمت کردند.

چهاردولی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در انجام کارهای عام المنفعه پیشگام است افزود: برای نمونه در قالب همدلی و احسان نسبت به توزیع مواد غذایی، طرح لبخند احسان برای پرداخت هزینه دندانپزشکی، طرح مشق احسان و تامین نوشت افزار، طرح نسیم احسان و تامین کولر و پنکه مورد نیاز خانوارهای محروم و کم برخوردار، طرح دلگرمی احسان و تامین بخاری و آبگرمکن اقدام کرده است.

ستاد اجرایی امام (ره) پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی در همدان را تعهد کرد

وی ادامه داد: آبرسانی به منطق محروم، تامین ۶۰ سری جهیزیه، ساخت مدارس فرسوده، ساخت ۱۵۶ باب خانه عالم، توزیع ۶ هزار و ۲۰۰ بسته نوشت افزار بین خانواده های محروم و کم برخوردار، آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، توزیع ۳۷۰ هزار بسته معیشتی و مواد غذایی به ارزش ۵۵ میلیارد تومان از دیگر اقدام های صورت گرفته توسط ستاد در استان همدان است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان همدان ادامه داد: ۱۳۰ تن مرغ منجمد خریداری شده و در آینده نزدیک در قالب کارهای مومنانه با همکاری گروه های جهادی بسیج و سپاه بین محرومان توزیع می شود.

چهاردولی گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته در سفر اخیر رییس ستاد اجرایی فرمان امام با استاندار همدان، مقرر شد تمامی مدارس کانکسی و غیرقابل استفاده تا پایان سال برچیده و مدارس جدید جایگزین آنها شود.

وی افزود: ۱۷ مدرسه کانکسی در این استان وجود دارد که ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس جدید برای جایگزینی این مدارس در دستور کار قرار دارد تا در سطح استان مدرسه کانکسی و مخروبه نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *