۱۲ دستگاه برف‌روب در راهدارخانه‌های اشنویه مستقر شد

جلال محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین ارتباط ۲۶ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.
وی اضافه کرد: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن پاشی این محورها نیز در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ تن شن و ماسه در این شهرستان برای فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اشنویه ادامه داد: همچنین جهت عملیات برف روبی و نمک پاشی محورها، ۶۵۰ تن نمک نیز در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.
محمدی گفت: مهمترین محور مواصلاتی این شهرستان جاده اشنویه به ارومیه است که ۶۵ کیلومتر طول داشته و دارای ۲ گردنه برفگیر است که در ایام زمستان براثر بارش برف و کولاک بیشتر اوقات مسدود می‌شود.
وی در خصوص اسفالت محورهای روستایی این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۴ کیلومتر راه روستایی با اعتبار حدود ۳۰۰میلیارد ریال آسفالت شده است.
وی یادآور شد: تقریبا تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت آسفالت برخوردار است و تنها یک روستا باقی مانده که در صورت پایدار بودن وضعیت جوی عملیات بهسازی و آسفالت آن نیز شروع خواهد شد.
اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است؛ این شهرستان در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و عراق واقع شده است و بیش از ۸۰هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *