بیش‌از ۲۰ هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

علیرضا میربهاءالدین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حوادث جاده‌ای در سیستان و بلوچستان با ۱۷۲ مورد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۶ مورد حادثه سیل و آبگرفتگی، ۱۵ مورد حوادث کوهستان، ۱۶ مورد حوادث دریایی و ساحلی سه مورد حادثه زلزله، سه حادثه شهری و ۱۶ مورد خدمات حضوری در این مدت توسط نیروهای هلال احمر پوشش داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت سه هزار و ۲۰۵ نیروی عملیاتی در قالب ۷۳۶ تیم عملیاتی با بکارگیری ۱۱۸ دستگاه آمبولانس و دستگاه خودروی نجات و خودروهای کمک دار خدمات امدادی به حادثه دیدگان را برعهده داشتند.

وی افزود: ۲۱۲ مورد رها سازی(محبوس در ماشین تصادفی) امسال توسط نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان انجام شده است.

میربهاء الدین بیان کرد: تمامی پایگاه‌های امداد ‌و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان در سراسر شعب هلال احمر استان برای خدمت رسانی به ‌حادثه دیدگان آمادگی کامل دارند و شماره ۱۱۲ “ندای امداد” نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم استانی‌ها و هموطنان عزیز است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات در مواقع اضطرار و نیاز علاوه‌بر پایگاه‌های امداد جاده‌ای، پایگاه‌های امداد هوایی، کوهستان، ساحلی و امداد دریایی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

به گزارش ایرنا جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیلاب های مخرب و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *