ارتفاع موج در دریای خزر به سه متر می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات هوا، دریای خزر از ظهر روز فردا دوشنبه تا عصر روز چهارشنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران نیز همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۰ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۴ متر بر ثانیه سمت شمال و شمال شرقی خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا سه متر می‌شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر روز دوشنبه به تدریح با افزایش ابر و با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی ابری با بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش نسبی دما و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری  و از اواخر شب در ارتفاعات نیمه غربی ابری با بارندگی  پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات گاهی با افزایش ابر و بارش پراکنده باران و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *