زنجان با دمای منفی یک درجه سانتیگراد دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، آسمان امروز زنجان صاف و شرایط پایداری در استان حاکم است.
وی اضافه کرد: از بعد ازظهر دوشنبه به ویژه روز سه شنبه هفته جاری با افزایش ناپایداری هوا، به تدریج شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده در برخی نقاط خواهیم بود.
این کارشناس ادامه داد: بر این اساس انتظار می رود طی روزهای پایانی هفته جاری بارش‌های قدری گسترده شده بطوریکه در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.
به گفته سلطانی، کاهش دما نیز تا آخر هفته در سطح استان حاکم خواهد بود و زنجانی ها به ویژه در روزهای پایانی هفته جاری با توجه به ابری بودن هوا، دمای تا حدودی سرد را تجربه خواهند کرد.
وی اظهار داشت: گرمترین ایستگاه‌ هواشناسی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان با ۲۴ درجه سانتیگراد بود. 
سلطانی یادآور شد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز طی مدت یاد شده به ترتیب منفی یک و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *