بارش‌های رگباری، در راه خراسان رضوی است

آذر رضایی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال ایجاد روان آب و آب گرفتگی در برخی از نقاط استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست از این رو توصیه می‌شود مردم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: به طور متناوب بارش‌ها تا اواخر هفته آینده با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: چند روزی است استان تحت تاثیر ناپایداری‌های جوی قرار گرفته است اما پیش بینی می شود طی امروز پنجشنبه و فردا جمعه از ناپایداری‌های جوی کاسته و وضعیت جوی به نسبت پایدار شود و انتظار تغییرات جوی خاصی طی این ۲ روز نداریم.

رضایی‌پور افزود: همچنین طی امروز و فردا دمای هوا در استان خراسان رضوی روندی افزایشی دارد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین هفت تا ۲۰ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد با ۲ درجه افزایش به ۲۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد با سه درجه افزایش به ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فریمان با کمینه دمای هوای ۲ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

رضایی‌پور افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۳۶ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *