طرح ملی نذر آب پنج در شهرستان طبس اجرا شد

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح ملی نذر آب پنج با سه هدف تامین آب پایدار، معیشت و ارتقای سطح سلامت جامعه اجرایی شده است که به مدت ۲ روز در شهرستان طبس خدمات‌رسانی می‌شود.

احمد بخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین آب پایدار در مناطق محروم نه به عنوان وظیفه بلکه به عنوان مطالبه‌گری در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امسال اولین سالی است که استان‌ها نیز در کنار استان‌های معین و پشتیبان در طرح ملی نذر آب فعالیت می‌کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در کنار فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر در تامین آب پایدار یکی از روستاهای بخش دیهوک شهرستان طبس، استان‌های خراسان رضوی و گلستان هم به ترتیب در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان نسبت به تامین آب پایدار فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: در کاروان نذر آب پنج شاهد حضور متخصصان داخلی، زنان و زایمان، دندانپزشک، اعصاب و روان و پزشک عمومی در مناطق هدف هستیم و تمامی خدمات درمانی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

بخشی از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان و ۱۷۹ بسته نوشت‌افزار به ارزش ۷۶ میلیون تومان خبر داد و گفت: در این مدت توسط جمعیت هلال احمر ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در منطقه صورت گرفته که ضمن تامین آب پایدار در یکی از روستاها شاهد تامین آب در سایر روستاها توسط شرکت آب و فاضلاب خواهیم بود.

وی بیان کرد: طرح ملی نذر آب تاکنون در شهرستان‌های درمیان، سربیشه، خوسف، نهبندان و طبس با مشارکت استان‌های اصفهان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، یزد، همدان و سمنان اجرایی شده است.

طرح ملی “نذر آب چهار” شهریور سال گذشته در استان‌های درگیر با خشکسالی و کم‌آبی از جمله خراسان جنوبی اجرا شد.

طرح نذر آب از چند سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و شرق کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان، ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *