هلال احمر در حوزه افزایش سرمایه اجتماعی ظرفیت بزرگی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضی آقاسیدی روز دوشنبه در مراسم تجلیل و تکریم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین که با حضور معاون برنامه ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور انجام شد، افزود: همه همت تیم مدیریتی استان، اخلاق مداری است و تلاش کرده ایم از فضاهای هیجانی و سیاسی در انتصابات دستگاه ها که به فضای خدمت آسیب می زند به دور باشیم.

وی اضافه کرد: دستگاه های تخصصی مثل هلال احمر نباید نگاه حرفه ای خود را به جریانات سیاسی آلوده کنند تا خدمت رسانی به جامعه آسیب نبیند.

این مسوول اضافه کرد: در برخی از دستگاه ها نگاه فردی و شخصی در انجام امور وجود دارد ولی در هلال احمر نگاه دیگرخواهی، احساس مسوولیت و حس نوع دوستی مطرح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین افزود: استان قزوین با توجه به ظرفیت، پیشینه فرهنگی و نخبگان خود در خلق ارزش افزوده جزو برترین استان ها است و می تواند پایلوتی برای خوب مدیریت کردن و افزایش سرمایه اجتماعی باشد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه ها در این زمینه است و یک نظام مترقی هوشمند دارد و جمعیت آن، یک سرمایه بزرگ است که نه تنها در حوادث و بلایا بلکه در آسیب های اجتماعی نیز می تواند کمک کار نظام باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: امدادگران هلال احمر، منادیان آرامش و تصویرگران یاد خدا هستند و هرجا نماد این جمعیت دیده می‌شود اطمینان خاطری برای مسافران است.

هلال احمر قزوین، سومین رتبه کشور را در جمع آوری کمک‌های مردمی دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این جلسه گفت: فضای جمعیت هلال احمر به شدت گیرا است و در کارکنان تعصبی را ایجاد می کند که برای منافع آن تلاش کنند.

حسن آصفی گفت: هلال احمر جای مقدسی بوده و خدمت کردن در آن لذت بخش است و اگرچه بسیاری از حوادث و بحران ها تلخ و ناگوار می باشد چون مردم در رنج و فشار هستند ولی وقتی به مردم خدمت رسانی می شود احساس خوشایندی دارد.

وی افزود: ما تلاش کردیم اعتماد به جوانان و جوان گرایی را در اولویت خود قرار دهیم به رغم اینکه انتخاب مدیران جوانان را بسیار پرریسک می دانستند.

آصفی افزود: هلال احمر جزو معدود دستگاه هایی است که دچار تلاطم سیاسی نشده است چون پرچم آن سفید بوده و سعی کردیم این را اثبات کنیم و فراجناحی و فراسیاسی باشیم.

وی گفت: نگاه به جمعیت هلال احمر غیرسیاسی و سفید است و جمعیت با این نگاه توانسته به جامعه هدف خدمت رسانی کند.

آصفی که پنج سال سکاندار هلال احمر قزوین بود،گفت: در این دوران حوزه امداد و نجات استان قزوین خیلی خوب در کشور درخشید و به بویژه در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت.

وی با بیان اینکه هماهنگی و دلسوزی در میان کارکنان هلال احمر استان موجب ارتقای خدمت به مردم شده است،اظهار داشت: سال گذشتهدر جمع آوری کمک های مردمی رتبه سوم را داشتیم و اعتماد مردم را به جمعیت جلب کنیم و چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه مددکاری کمک جمع آوری و توزیع کردیم.

آصفی گفت:امروز همه پایگاه های امداد و نجات به پایگاه ثابت تبدیل شده و تنها یک پایگاه موقت کانکسی داریم.

وی افزود: در حوزه آموزش سربازان، اولین استان و در تولید محتوای رسانه‌ای نیز جزو برترین های کشور بودیم.

آصفی افزود: در حوزه درمان نیز داروخانه هلال احمر استان هیشه مقام اول تا سوم کشور را داشته و معمولا داروهای کمیاب و نایاب در داروخانه استان قزوین پیدا می شود.

وی گفت: خانه های هلال یک عاقبت به خیری برای تمامی مسوولانی است که برای ترویج و فعالسازی آن تلاش می کنند و سرعت رسیدن به سر صحنه حوادث را بسیار کاهش خواهد داد.

حسین خوئینی سرپرست هلال احمر استان قزوین نیز در این مراسم خدمت بی منت را اولویت خود دانست و از همه همکاران برای توفیق خدمت به مردم استمداد طلبید.

در ادامه این مراسم، از زحمات حسن آصفی در سمت مدیرعاملی جمعیت هلال احمر استان تجلیل و حسین خوئینی به عنوان سرپرست این جمعیت معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *