رییس جمعیت هلال احمر: ورود هلال احمر به مدارس و مساجد باید پررنگ تر از گذشته شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیرحسین کولیوند شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش مدیران عامل جمعیت هلال احمر سراسر کشور در مشهد افزود: اگر هلال احمر در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی بیشتر کار کرده بود، شاهد این اغتشاشات نبودیم.

وی ادامه داد: اگر بیشتر در مدارس و مساجد حضور میافتیم و یارگیری میکردیم، شرایط اینچنین نمی شد زیرا بسیاری از جوانانی که گرفتار این جریانات شدند، آگاهی و معرف کافی نداشتند و ما مقصر هستیم زیرا می‌توانستیم آنها را مشغول کنیم و به آنها آگاهی دهیم.

کولیوند در ادامه با تاکید بر اینکه چیزی به نام تشریفات در جمعیت هلال احمر نداریم و همه ما خدمت گذار هستیم، افزود: ظرفیت سازی در جمعیت هلال احمر و برنامه ریزی و اجرا، مورد توجه زیاد است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در سازمان امداد و نجات نیاز به ساماندهی جدی داریم، ادامه داد: نیروهای همکار ما در این سازمان تلاش فراوانی می‌کنند و باید در این حوزه ساماندهی موثر محقق شود.

وی اظهار کرد: بلوکه شدن پول هلال احمر در دبی که خسارت زیادی طی سالها به ما زده بود و سالها غیرقانونی پرداخت نمی‌شد، امروز حل شد و پول آزاد شد که این پول را گذاشتیم برای آمبولانس و خودروی نجات که مجوز این کار را هم از دولت گرفته‌ایم.

کولیوند گفت: بحث هوشمندسازی، برنامه تحول دیجیتال و دیگر موارد باید مورد توجه در برنامه‌های جمعیت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه جوانان انتظارات بیشتری وجود دارد علاوه براین باید در زمینه توجه به ظرفیت مردم، توانمندسازی و افزایش تاب آوری و کاهش آسیبهای اجتماعی بیشتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه تعاملات خوبی در عرصه داخلی و در عرصه بین‌المللی با صلیب سرخ جهانی طی یکسال گذشته محقق شده است، افزود: همچنین حضور پررنگ و موثر امدادگران هلال احمر در حوادث، بسیار اثرگذار و شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش با هدف موشکافی و بررسی مشکلات و مسائل برگزار شد، اظهار کرد: باید کار مردم راه بیفتد و مدام در حال تلاش برای حل مشکلات و مسایل گذشته هستیم.

وی ادامه داد: احصای مشکلات و هم اندیشی برای حل و رفع آنها در این همایش بسیار مورد توجه است.

وی بر پیگیری ۱۰۰ برنامه ایجاد اشتغال را مورد تاکید قرارداد و افزود: قرار بود چهره های ماندگار جمعیت هلال احمر معرفی شود که در این زمینه باید اقدام شود.

وی خطاب به مسوولان و مدیران هلال احمر گفت: نهضت خانه دار شدن امدادگران و داوطلبان هلال احمر در قالب شهرک های هلال را به جد مورد پیگیری قرار دهید.

همایش مدیران عامل جمعیت هلال احمر و مدیران ستادی از روز بیست و هفتم مهرماه در مشهد آغاز و برای مدت ۲ روز ادامه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *