هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی  “هشدار زرد” صادر کرد 

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تنش دمایی و کاهش دما به زیر صفر درجه سانتی‌گراد در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان از اواخر وقت روز سه شنبه تا اوایل وقت روز پنجشنبه هفته جاری در برخی مناطق استان خبر داد.

وضعیت کاهش نسبی دما بین پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد و احتمال سرمازدگی برای مناطق شمال و شرق استان و ارتفاعات غربی و مناطق سردسیر خواهد بود و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است نسبت به حفاظت از صنعت کشاورزی، تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در مرغداری‌ها توجه لازم را داشته باشند.

این اداره کل همچنین در اطلاعیه دیگری از وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد و خاک محلی و کاهش دید از اواخر وقت روز سه شنبه تا اواخروقت روز چهارشنبه در نیمه شرقی و مناطق مرکزی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، افزایش شاخص کیفیت هوا، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال آسیب به سازه های موقت ارتفاعات وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از تردد غیر ضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب پذیر، و تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند، احتیاط لازم را هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار تا ۲۴ ساعت آینده بر روی استان است اظهار داشت:وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی افزود: تنش دمایی و کاهش نسبی دما بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد و احتمال سرمازدگی را از اواخر وقت روز سه شنبه تا اوایل وقت روز پنجشنبه برای مناطق شمال، شرق و ارتفاعات مناطق سردسیر استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه احتمال خسارت به صنعت کشاورزی استان دور از انتظار نیست ادامه داد: دمای هوا  در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت.

رفیعی گفت: دمای هوای شهر اصفهان در گرم ترین موقع شبانه روز   به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد، گرم ترین و بویین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی گراد  بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *