پرداخت بیش از ۵ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری

حمید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در سال زراعی گذشته ۹۶ هزار فقره بیمه‌نامه توسط بانک کشاورزی استان صادر شد که در این بیمه‌نامه موارد مختلف از محصولات کشاورزی، دامپروری و آبزی تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۵ هزار هکتار محصولات باغی، ۱۱۶ هزار هکتار محصولات زراعی، ۲۳ هزار هکتار مراتع و طرح‌های منابع طبیعی، ۱۷ تراکتور، ۲۳ گلخانه، ۲۳ میلیون قطعه ماهی و ۶۶ واحد پرورش ماهی، بیش از یک هزار و ۲۰۵ هکتار تنه درخت، یک میلیون و ۲۰۰ راس دام و ۱۵ میلیون قطعه طیور تا کنون تحت بیمه جهادکشاورزی استان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به شرایط خاص آب و هوایی خسارت‌های زیادی به محصولات و فعالیت‌های کشاورزی تحت پوشش بیمه وارد شد که خشکسالی، طوفان در گلخانه‌ها و سیلاب عوامل اصلی آن‌ها بود.

رحیمی توضیح داد: قریب به ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر بیماری، سیل و طوفان وارد شد که تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی گفت: این غرامت‌ها از طریق خدمات بیمه محصولات کشاورزی بررسی و به مرکز اعلام می‌شود و ستاد مرکز بیمه از طریق تهران مبلغ مورد نظر را به کشاورزان پرداخت می‌کند که امیدواریم مابقی بدهی نیز هر چه زودتر به بیمه‌شدگان پرداخت شود.

رحیمی در پایان گفت: بیمه کشاورزی در چند بخش زراعت، محصولات باغی شامل درختان و تنه درخت، گلخانه‌ها شامل سازه و محصولات، منابع طبیعی شامل مراتع و عملیات احیای آبخیزداری، دام سبک و سنگین، طیور، آبزیان، زنبور عسل و ماشین‌آلات کشاورزی است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *