کشاورزان زنجانی محصولات خود را از سرمازدگی محافظت کنند

حسین سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت جوی امروز این استان را صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد ملایم اعلام کرد و افزود: این وضعیت پایدار جوی تا روز /پنجشنبه/ هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه طی بعدازظهر جمعه نیز بارش های خفیف محلی دور از انتظار نیست، اظهار داشت: بر این اساس کاهش دمای هوا طی صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری کاهش یافته و این روند برای مناطق سردسیر ملموس تر خواهد بود و حتی به صفر درجه نیز خواهد رسید.
سلطانی  تاکید کرد: در این خصوص با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی باید تمهیدات لازم از سوی کشاورزان نیز اتخاذ شود و این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی این استان را طی ۲۴ ساعت گذشته  گیلوان با ۳۷ درجه سانتیگراد و خیرآباد با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان و خاطرنشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب ۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *