آموزش‌های امدادی در استان اردبیل ترویج می‌یابد

به گزارش ایرنا از هلال احمر اردبیل، عزت الله ضربی روز دوشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل اظهار کرد: هر سال حدود ۳۵  تا ۴۰ هزار نفر در این استان در دوره‌های آموزش امدادی جمعیت هلال احمر استان حضور می یابند و این آموزش‌ها تداوم دارد.

او با اشاره به اینکه در هر برهه زمانی که در کشور بحران رخ داده جمعیت هلال احمر حضور فعال داشته است، افزود: هر زمان نیاز به حضور اعضای هلال احمر بوده است، امدادگران در کمترین زمان به یاری مردم شتافته‌اند.

وی هدف از امضای تفاهم‌نامه با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را بهره‌مندی از ظرفیت موجود برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد نشاط و سرمایه اجتماعی، هم‌افزایی و تعامل مشترک بین‌بخشی و توان افزایی در ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، بشردوستانه و افزایش تاب‌آوری در جامعه و ارتقای سطح توانمندی و مهارت‌آموزی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد.

وی ادامه داد: برگزاری آموزش‌های علمی، کمک‌های اولیه و امداد و نجات برای پرسنل، خانواده‌ها و تربیت مربی، عضویت داوطلبانه مدیران و پرسنل، ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه، برگزاری اردوهای مشترک، راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراکز وابسته، ساماندهی جوانان و نوجوانان بزهکار و زمینه‌سازی در راستای تعامل و مشارکت سمن ها با هلال احمر و مواردی از این دست جزو تعهدات طرفین می‌باشد.

جلال آفاقی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل هم در این جلسه گفت: حضور هلال احمری ها در حوادث مختلف و بحران ها برای مردم و آسیب دیدگان موثر، ارزشمند و باعث آرامش خاطر است.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *