بارش های موثر پاییزامسال در اصفهان اواسط آذر شروع می‌شود

نوید حاج بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش های موثر پاییزی امسال با تاخیر شروع می شود و این تاخیر همچنان موجب ادامه شرایط خشکسالی و یا کم بارشی  بر روی استان اصفهان خواهد شد.

معاون توسعه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بهبود بارش ها از اواسط آذر  پیش بینی شده است اما در مجموع حجم این بارش ها کمتر از نرمال است اما  بارش های زمستانی به سمت نرمال و حالت طبیعی پیش خواهد رفت.
حاج بابایی گفت: بیشترین کاهش بارش در استان اصفهان از پانزدهم آبان تا پانزدهم آذر خواهد بود.
وی تاکید کرد: در این مدت با ضعف سامانه‌های جوی مواجه خواهیم شد و موجب کاهش بیش از ۵۰ درصدی بارش ها بر روی استان اصفهان خواهد شد.

معاون توسعه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: این موضوع باعث افزایش پهنه خشکسالی از لحاظ شدت و گستردگی در این استان اصفهان شده است  به‌طوری‌که به شکل تقریبی تمامی مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی بلند مدت شده است.  
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شدت خشکسالی در مناطق غربی استان اصفهان بطور کامل محسوس است.
حاج بابایی اضافه کرد: علاوه بر کم بارشی با افزایش دمای حدود ۱.۵ درجه سانتی گراد مواجه هستیم که این مسأله به‌ویژه در منابع آبی استان قابل توجه است و موجب شده که شرایط شرایط خشکسالی بر روی استان اصفهان بطور کامل محسوس شود.
وی بیان کرد: قسمت های غربی و جنوبی استان اصفهان از لحاظ دمایی در پاییز دمای حدود یک درجه بالاتر از حالت طبیعی و نرمال را خواهند داشت اما قسمت های نیمه شمالی و حتی مرکزی این استان حدود یک درجه کمتر از نرمال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *