امام‌جمعه‌بجنورد: مشکلات آب شرب عشایر خراسان‌شمالی برطرف شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز سه شنبه در دیدار عشایر خراسان شمالی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، اظهار داشت: خشکسالی از بحران هایی است که در سال های اخیر گریبانگیر بسیاری از مناطق کشور شده و بر بسیاری از بخش های کشاورزی، شرب و صنعت تاثیر گذاشته است.

وی افزود: این بحران تاثیر زیادی بر زندگی قشر عشایر در بخش آب شرب و کشاورزی گذاشته است که باید مسوولان تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات آنها و خدمت‌رسانی‌ها به آنها به کار گیرند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه عشایر، نقش بسزایی در تولیدات مواد گوشتی و لبنی دارند، گفت: مسوولان به این قشر توجه ویژه داشته باشند و امور عشایر به عنوان نهاد متولی می تواند در جهت توانمندسازی عشایر تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: گرچه دولت نیز تاکنون اقدامات خوبی برای مقابله با خشکسالی، تامین آب شرب و تامین نهاده های دامی انجام داده است اما همه کارشناسان و نخبگان در استان ها باید راهکارهای خود برای مقابله با خشکسالی ارائه دهند.

امام جمعه بجنورد افزود: با سفر رییس جمهور به استان در حوزه مقابله با تنش آبی اقدامات خوبی انجام شد به گونه ای که قرار شد پتروشیمی خراسان آب مورد نیاز خود را از طریق پساب تامین کند.

وی تصریح کرد: گرچه اجرای این مصوبه برای پتروشیمی هزینه های زیادی دارد اما این اقدام کمک زیادی به حوزه کشاورزی و تامین آب شرب استان خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *