کشاورزان زنجانی محصولات خود را از سرمازدگی حفظ کنند

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت جوی امروز این استان را اغلب آسمانی صاف اعلام کرد و افزود: این وضعیت پایدار جوی طی چند روز آینده نیز در استان حاکم خواهد بود.
وی با اشاره به روند کاهش دما در اغلب مناطق این استان اظهار داشت: بر این اساس کاهش دمای هوا تا روز /دوشنبه/ هفته جاری ادامه دارد بطوریکه در مناطق مختلف استان به چهار درجه می‌رسد و این روند برای مناطق سردسیر ملموس تر خواهد بود و حتی به صفر درجه نیز خواهد رسید.
قدیمی تاکید کرد: در این خصوص با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی باید تمهیدات لازم از سوی کشاورزان نیز اتخاذ شود و این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی این استان را طی ۲۴ ساعت گذشته دندی با ۳۵ درجه سانتیگراد و سجاس با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان و خاطرنشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب ۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *