هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز شنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲.۱ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده با احتمال رعد و پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شد. 

آسمان مازندران در روز یک‏شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران بتدریج با  کاهش ابر و در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *