۱۶۰ متخلف حوزه محیط زیست در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

حسن قاسم پور روز پنجشنبه  به خبرنگار ایرنا افزود: صید و شکار غیرمجاز، زنده‌گیری حیات وحش، تعلیف غیرمجاز دام و تخریب منابع زیست محیطی و ایجاد آلودگی از جمله تخلفات انجام شده در حوزه محیط زیست استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۰ قبضه سلاح از متخلفان شکار کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ قبضه اسلحه غیرمجاز و ۱۸ قبضه اسلحه نیز مجاز بوده است.

او بیان کرد: همچنین در نیمه اول سال جاری با انجام گشت‌های مستمر و اقدامات پیشگیرانه در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده استان اردبیل از چندین مورد صید و شکار غیرمجاز پیشگیری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۹۲ مورد اخطاریه در راستای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی صادر شده است.

قاسم پور ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل بصورت شبانه روز در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان حضور دارند و با متخلفان زیست محیطی بدون اغماض طبق قانون برخورد می شود.

وی از مردم و دوستداران محیط زیست خواست هرگونه موارد زیست محیطی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق‌داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در محدوده  استان اردبیل واقع شده است.

استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی ۳۵۳ گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها را در اکوسیستم‌های آبی و خشکی خود جای داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *