دمای هوا در زنجان به تدریج افزایش می‌یابد

حسین سلطانی روز چهارشنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی آسمان امروز استان غالبا صاف و بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس طی روزهای آینده نیز شرایط جوی پایداری در منطقه حاکم خواهد بود و بارشی برای استان پیش بینی نمی شود.

این مسوول یادآور شد: دمای هوای استان نیز افزایشی شده بطوریکه تا پایان هفته هوای به نسبت گرمی در استان حاکم خواهد بود اما روز شنبه هفته آینده دوباره دمای هوا کاهش محسوسی خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعته گذشته شهر حلب با ۳۳ درجه سانتیگراد و خیر آباد با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند، اظهار داشت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده ۸ و ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شدند.

به گفته این کارشناس دمای هوای امروز شهر زنجان به ۳۱ درجه بالای صفر می رسد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش نشان می دهد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *