فعالیت ۲ واحد صنعتی آلاینده در دلیجان متوقف شد

«فرامرز جدیدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این واحدهای صنعتی به دلیل رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی، آلایندگی محیطی و بالا بودن نتایج خود اظهاری بر اساس ماده ۱۶ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با هماهنگی مقام قضایی مهرو موم شدند.

وی اظهارداشت: توقف فعالیت یک واحد صنعتی آلاینده با درخواست واحد و موافقت قضایی با تمدید زمان امهال آلایندگی به تعویق افتاد.

رییس حفاظت محیط زیست دلیجان گفت: ۱۵۴ ابلاغیه خوداظهاری در پایش به صنایع واجد پتانسیل در این شهرستان ابلاغ شد.

جدیدی با اشاره به ۱۷۵ بازدید و نظارت زیست محیطی در دلیجان، افزود: ۳۸ اخطار رفع آلودگی مشهود یا بر اساس آزمون به صنایع این شهرستان ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: هشت واحد صنعتی آلوده به دادسرای دلیجان معرفی و  از این تعداد ۶ واحد آلاینده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شدند.

رییس حفاظت محیط زیست دلیجان گفت: ۴۲ شکایت حقوقی علیه واحدهای مستنکف این شهرستان از انجام خوداظهاری ثبت شده است.

جدیدی تاکید کرد: صاحبان صنعت و کارآفرینان باید رعایت موازین زیست محیطی را سرلوحه کارشان قرار دهند، در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه هر اقدام تولیدی و صنعتی باید با مجوز، نظارت و پیوست مطالعات زیست محیطی همراه باشد و طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی نیز هر واحد تولیدی که اثرگذاری منفی در کیفیت منابع زیستی داشته باشد، تعطیل می‌شود.

شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰۰ واحد صنعتی به عنوان چهارمین شهر آلوده استان مرکزی مطرح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *