۹۵ درصد مساحت سیستان و بلوچستان تحت تاثیر خشکسالی است

روح الله سرگزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر خشکسالی ها ۵۰ روز طوفان شدید گرد و خاک با ایجاد اختلال در تردد جاده‌ای و مشکلات فراوان تنفسی برای شهروندان سیستان و بلوچستانی گزارش شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی سالجاری در سیستان و بلوچستان حدود ۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف این استان وارد کرده است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاثیرات خشکسالی در هر منطقه خاص و متفاوت شرایط اقلیمی آن منطقه بوده و مدت آشکار شدن آسیب‌های آن نیز ممکن است در مناطق مختلف، تفاوت داشته باشد، اما آنچه مشهود هست آسیب‌های جدی آن بر روند طبیعی فعالیت‌های انسانی، حیات گیاهی و زندگی جانوری و همچنین تاثیر آن بر حوزه کشاورزی، صنعت، اقتصادی، اجتماعی و میزان آب‌های سطحی و زیرزمینی است.

وی افزود: استان پهناور سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰ سال است درگیر تبعات تغییرات اقلیمی و به دنبال آن گرفتار خشکسالی مزمن و کمبود شدید منابع آبی بوده و برخاستن ریزگردها و وزش بادهای شدید از پیامدهای تغییرات اقلیمی در این منطقه است.

سرگزی اظهارداشت: در مجموع حوادث طبیعی امسال در سیستان و بلوچستان ۱۵ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که هشت هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان آن به سیلاب و بارندگی‌های مونسون و ۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان آن به خشکسالی اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *