هوای زنجان غبار آلود می‌شود

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق هشدار جوی زرد اعلام شده وزش باد و کاهش کیفیت هوا در این استان از ظهرامروز آغاز می‌شود و تا فردا /پنجشنبه/ نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی در اثر وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا (ناسالم برای گروههای حساس تا ناسالم برای عموم) و احتمال گسترش آتش سوزی های انسان ساز در مراتع بر اثر وزش باد وجود دارد.

این کارشناس تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از شهروندان درخواست می شود از تردد و توقف در کنار تاسیسات مرتفع، ساختمان های نیمه کاره، درختان خشکیده، احتیاط در تردد وسایط نقلیه با سطح مقطع بادگیر زیاد در محورهای کوهستانی، پرهیز از فعالیت بدنی در فضای باز (به ویژه گروههای حساس) استفاده از ماسک مناسب گرد و خاک و پرهیز از روشن و رها کردن آن در مراتع را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به تداوم افزایش دما طی امروز/چهارشنبه/ در سطح استان اظهار داشت: از فرد ا/پنجشنبه/  دمای هوا کاهش می یابد که این روند تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سلطانی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان در شهرستان طارم با ۴۱ درجه سانتیگراد گرمترین و خیرآیاد با هشت درجه سانتیگراد سردترین ایستگاههای هواشناسی استان بودند و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده ۳۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *