همایش ملی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران در بیرجند برگزارشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هشتمین همایش ملی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران، به منظور استفاده از تجربیات دانش‌پژوهان کشور برای کاربرد در استان خراسان جنوبی، در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

خطیب، رئیس انجمن زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران در این همایش گفت: این همایش با هدف به اشتراک گذاری دستاوردهای علمی متخصصین زمین شناسی کشور  و بررسی و تحلیل برای رسیدن به پیشرفت های قابل ملاحظه در این شاخه دانشی در کشور به صورت حضوری و غیر حضوری به صورت مجازی با شرکت بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، اعضای هیئت علمی، کارشناسان پژوهشی مؤسسات کشور و دانش جویان دکتری برگزار شد.

خطیب بیان داشت: شاخه دانشی زمین ساخت از شاخه های علمی علوم زمین است که به بررسی مخاطرات طبیعی مرتبط با زمین به ویژه زمین لرزه می پردازد و در ارتباط با نحوه توزیع مواد معدنی در درون زمین است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های مستعدی که در این زمینه ها در گستره شرق ایران به ویژه خراسان جنوبی وجود دارد، تصمیم بر آن شد تا این همایش در خراسان جنوبی برگزار شود.

خطیب گفت: هدف از این همایش استفاده از تجربیات سایر دانش‌پژوهان کشور را برای کاربرد در استان می باشد، تا با روش های نوین دستاوردهای جدیدی را در سال های آینده برای خراسان جنوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/۴۹۰۵



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *