طرح ملی نذر آب ۵ در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، عزت‌الله ضربی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح در راستای اهداف و ماموریت‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر از ۱۳ تا ۱۵ شهریورماه در شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی مغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح روستای کلی علیا از توابع مشگین‌شهر و روستاهای اوچ آغاج و وان شهرستان گرمی میزبان کاروان نذر آب ۵ هلال احمر استان خواهند بود، ادامه داد: طرح نذر آب با توجه به تنش‌های آبی موجود به صورت ملی توسط جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت داوطلبان در روستاهای کم‌برخوردار اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به ارائه خدمات تخصصی پزشکی و دارویی رایگان با حضور اکیپ پزشکی متخصص و پیراپزشکان داوطلب، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی و لوازم تحریر در بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی و حقوقی و ارائه خدمات توانبخشی و تیم سحر برای کودکان از برنامه‌های این طرح می‌باشد،  گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده شروع پروژه احداث منبع آب روستای کلی علیا توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه استان از برنامه‌های ویژه این طرح خواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی از یک هزار و ۷۰۰ روستای استان اردبیل ۷۰۰ روستا دچار کمبود آب هستند و حتی در برخی روستاها و قشلاق‌های عشایری آبرسانی برای تامین آب شرب مردم به صورت سیار انجام می‌گیرد.

خشکسالی‌های ادامه‌دار همچنان اردبیل را تهدید کرده و هر روز بر دامنه مشکلات آبی استان می‌افزاید.

بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران، استان اردبیل در بین ۳۱ استان کشور از نظر آمار مقایسه‌ای بارش‌های رخداده در اوایل سال جاری در جایگاه ۲۵ کشور قرار گرفته بود.

از نظر بارندگی، استان اردبیل در مقایسه با استان‌های شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند، در جایگاه چهارم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *