بازدید سرزده استاندار مرکزی از روستای سیل زده آهنگران/ استاندار جهادی پای کار سیل‌زدگان

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ آب در چشم برهم زدنی همه هست و نیست یک روستا را بلعید، خانه‌ها ویران و دام‌ها تلف شدند و آهنگ زندگی‌ اهالی آهنگران با سازی از گل و لای آمیخته شد.

وقوع سیل در هفتم مرداد ماه امسال در روستای ۱۲۰ خانوار آهنگران حادثه تلخی را رقم زد و خسارت‌ها و خرابی‌های بسیاری بر جای گذاشت.

در سیلاب آهنگران هرچند مادربزرگ آبادی به دلیل کهولت سن  در زیر آوارها جانش را از دست داد، اما با مدیریت به موقع ستاد بحران و اعلام هشدارها جان اهالی روستا محفوظ ماند.

تعدادی از اهالی روستای آهنگران به دنبال وقوع سیل خانه و کاشانه خود را از دست داده و بی‌خانمان شدند، ستاد مدیریت بحران استان که از زمان نخستین ساعت وقوع سیل در محل حادثه حضور داشت مدیریت حادثه را در دست گرفت، و با به کارگیری نیروهای جهادی و دستگاه‌های خدمات رسانی نسبت به آواربرداری و حذف گل و لای از روستا اقدام کرد.

اسکان آسیب دیدگان از سیل نیز از جمله اقداماتی بود که مدیریت بحران استان نسبت به آن اقدام و در شب اول بروز حادثه سوله مدیریت بحران را برای اسکان آماده ساخت.

بازدید سرزده و حضور میدانی استاندار در روستای آهنگران

یکی از نکات قابل توجه در این حادثه حضور میدانی مدیران به ویژه مدیر ارشد استان مرکزی در محل روستا بود، به طوری که استاندار مرکزی مرتب در روستای آهنگران حضور یافته و مسائل را از نزدیک رصد می‌کند.

در شب گذشته نیز فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در بازدیدی سرزده در محل روستا حضور یافت و مسائل و روند بازسازی روستا را از نزدیک مشاهده کرد.

خسارت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سیلاب

مدیر بحران استانداری مرکزی در خصوص این بازدید به خبرنگار فارس گفت: در حادثه سیل روستای آهنگران  ۱۲ باب منزل مسکونی دچار آسیب جدی و یا تخریب شدند که بلافاصله عملیات خاک برداری انجام شد.

 امید محترمی با اشاره به خسارت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سیلاب تابستان به بخش‌های مسکونی و کشاورزی استان بیان کرد: در کمتر از یک هفته بعد از سیلاب در استان، ساخت منازل آسیب دیده با اولویت اهالی ساکن دایمی و خانواده تحت پوشش با کمک سپاه پاسداران، بنیاد مسکن و کمیته امداد آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه میزان خسارت و اعتبار مورد نیاز به هیات دولت اعلام شده است، گفت: در حال حاضر کسی هیچ خانواده‌ای در چادر سکونت ندارد، از خانواده‌هایی که دارای منزل ویلایی هستند درخواست کردیم منازل خود را در اختیار اهالی روستا قرار دهند، برخی نیز در خانه اقوام هستند تا خانه‌هایشان ساخته شود.

محترمی بیان کرد: تلاش بر این است تا قبل از فصل سرد سال سرپناهی برای خانواده‌ها ایجاد شود.

نمایندگان پیگیر تخصیص خسارت سیل باشند

به گزارش فارس با توجه به تحمیل خسارت سنگین ناشی از سیل لازم است نمایندگان مجلس برای تزریق خسارت وارد شده به استان پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا استان بتواند با در اختیار داشتن اعتبارات لازم نسبت به ساخت روستا اقدام کند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *