ایجاد بسترها و پیش نیازهای لازم برای انضباط آبی در حوضه زاینده‌رود ضروری است

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز سه‌شنبه به نقل از علی رائیجیان افزود: برداشت‌های غیرمجاز، بی‌رویه، غیرمستقیم و مستقیم از رودخانه زاینده‌رود از آسیب‌های عمده حوضه زاینده‌رود است.

وی که در دهمین جلسه استانی کارگروه تدوین سند تخصیص حوضه زاینده‌رود سخن می‌گفت تصریح کرد: برای کنترل این برداشت‌ها و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز نیاز به دستورالعمل‌های قانونی است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر دیدگاه و تفکر دستگاهی در کل حوضه زاینده‌رود،  تصریح کرد: مدیریت منابع و مصارف آب به‌صورت یکپارچه با حفظ مسائل اجتماعی متضمن پایداری جریان رودخانه است.

رائیجیان با اشاره به مطالبات و نیازهای افراد سودبر  حوضه از یک‌سو و عملکرد افراد دارای نقش و موثر از سوی دیگر، تصریح کرد: گردهمایی و هم‌افزایی نظرات، بررسی آرا و راهکارهای و مشارکت بخش‌های دارای منفعت ، مدیریت منابع حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود را ممکن می‌سازد. 

وی خاطرنشان کرد: لازم است نیازهای آبی فعلی مطابق با ظرفیت‌های حوضه زاینده‌رود بازتعریف شود.

معاون آب منطقه‌ای اصفهان افزود: شفاف‌سازی داده‌های آبی در سطح حوضه در مقیاس ملی، شفاف‌سازی مصارف صنعت، فضای سبز، کشاورزی و شرب در ۲ استان و راه‌اندازی کارگروه مشترک نظارتی دو استان را از مواردی است که بر روی آن در این جلسه تأکید شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان حقابه بران کشاورزی استان، سمن‌های محیط‌زیست و نیز کلیه دستگاه‌های دولتی مرتبط استان اصفهان و نمایندگان آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و شرکت‌های مشاور جاماب و آب گستران میهن برگزار شد، معضلات آبی استان اصفهان  و چهارمحال بختیاری در حوضه زاینده‌رود تشریح و به اطلاع مدیران حوضه زاینده‌رود و وزارت نیرو رسانده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *