۴۸۰ هزار بطری آب آشامیدنی در همدان توزیع شده است

«حمید عرفی یگانه» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح توزیع خانه به خانه آب آشامیدنی از اوایل شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد و همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: تیم های جمعیت هلال احمر اقدام به توزیع خانه به خانه آب آشامیدنی در ۲۳۱ منطقه شهر همدان کردند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان اظهار داشت: روزانه ۹۵ امدادگر کار آبرسانی را با استفاده از ۱۲ دستگاه کامیون ایسوزو بر عهده دارند.

عرفی یگانه ادامه داد: آبرسانی خانه به خانه تا پاسی از شب ادامه دارد و حدود ۱۰ وانت، ۱۲ تریلی و کامیون به عنوان خودروی پشتیبان فعال هستند.

به گزارش ایرنا، در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.

همین امر از ابتدای هفته گذشته موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۸ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت، پیشرفت قابل توجهی داشته چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.

منابع آبی و ذخیره سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان نیز به کمترین میزان خود رسیده و به نوعی خشک شده است و از منابع آب‌های زیرزمینی برای تامین آب مورد نیاز مردم شهر همدان استفاده می‌شود.

در حال حاضر آب آشامیدنی مصرفی شهر همدان از طریق ۷۰ حلقه چاه در مناطق دشت همدان- بهار و خالق‌وردی تامین می شود.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو هفته گذشته نیز در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *