باد شدید با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین وزش باد شدید با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت در زهک رخ داد و شعاع دید افقی این شهر را به ۴۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در روزهای آینده همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شهرهای پنج گانه شمال سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بیشینه دمای دیروز زابل و زهک در منطقه سیستان به ترتیب ۳۸ و ۳۷ درجه سانتی گراد بوده است.

وی تصریح کرد: در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان شامل شهرستان زاهدان، افزایش غبار و وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک دور از انتظار نخواهد نبود لذا توصیه می‌شود در این مدت زمان از قرار گرفتن در فضاهای باز پرهیز شود.

پیرو هشدار سازمان هواشناسی و با استناد به گزارشات دریافتی از اداره کل هواشناسی و محیط زیست استان مبنی بر روند افزایشی غلظت ذرات گرد و غبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات ۵  شهرستان منطقه سیستان (به جز دستگاه های امدادی و خدمات رسان، مدیریت بحران فرمانداری ها و دستگاه های مرتبط با مراودات مرزی ) به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ تعطیل اعلام می شوند.

منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان دارای پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز است.

بادهای موسمی معروف به ۱۲۰ روزه سیستان که در سالهای اخیر به علت خشکسالی های مداوم به بیش از ۱۶۰ روز افزایش یافته معمولا همراه با گردوغبار و آلودگی محیط زیست است، این بادها بعضا با سرعتی حدود ۶۰ تا  ۱۲۰ کیلومتر مردم این منطقه را با مشکلات متعددی بویژه حرکت شن های روان روبرو می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *