طوفان شن نیمه شرقی کرمان را در بر گرفت

حمیده حبیبی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز سه شنبه (۱۸ مردادماه ) هشدار جوی در راستای وزش باد و طوفان شن در شرق استان کرمان صادر شده که تا روز شنبه این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این پدیده جوی از ظهر امروز (۲۰ مردادماه ) در بیشتر مناطق کرمان بویژه نیمه شرقی استان کرمان آغاز شده است گفت: کاهش دید افقی در شرق و جنوب‌شرق این استان به دلیل وقوع طوفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

رییس مرکز هواشناسی کرمان ادامه داد: همچنین علاوه بر شرق این استان در پاره ای مناطق از جمله  انار، بم، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، شهداد، صفاییه، فهرج، گلباف و نرماشیر افزایش سرعت وزش باد نیز پیش بینی شده است.

وی اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان به استان های همجوار و همچنین احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن درختان فرسوده را از پیامدهای احتمالی این وزش باد اعلام کرد. 

حبیبی توصیه کرد: استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم حضور در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس، آمادگی دستگاه های اجرایی استان در مقابله با این پدیده لازم و ضروری است.

بادهای ۱۲۰ روزه سیستان که در چند سال اخیر به ۱۶۰ روز افزایش پیدا کرده در زمان پُرآبی هامون نعمت بزرگی برای شمال و مرکز سیستان و بلوچستان بود و اکنون در برهه خشکسالی معضل ریزگردها و حرکت شن‌های روان را نصیب اهالی این منطق و شرق استان کرمان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *