آماده‌ باش شهرداری قدس برای مقابله با سیلاب

به گزارش ایرنا، سعید سهیلی روز پنجشنبه در ‌دیدار با مسئولان سازمان‌ها و واحدهای اجرایی به منظور آماده‌ باش شهرداری و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات پیشگیرانه، افزود: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم ناپایداری‌ جوی و احتمال بارش‌های شدید در استان و شهرقدس، برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و عوامل خدمات شهری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: حوزه خدمات شهری شهرداری همواره اقدام به لایروبی و پاکسازی کانال‌های فاضلاب و آبراهه‌های معابر می‌کند تا از آبگرفتگی‌ها جلوگیری شود.

سهیلی با بیان اینکه در صورت بارندگی شدید عوامل خدمات شهری در آماده‌باش کامل هستند. اظهار کرد: عوامل شهرداری با کمک دیگر ارگان‌های مربوطه برای خدمت‌رسانی به شهروندان آمادگی کامل دارند.

شهردار قدس گفت: در این دیدار شناسایی و ساماندهی نقاطی که در معرض آبگرفتگی هستند مهم است تا در صورت بارندگی شدید نیروهای خدماتی و شهروندان با مشکلات کمتری مواجه شوند.

سهیلی از شهروندان خواست با رعایت مواردی مانند پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد شبکه دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند و بیان کرد: رهاسازی زباله در معابر نه‌تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین ‌برابر می‌کند بلکه مشکلات بسیاری از جمله آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید را نیز به بار می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *