تشکیل ۳۰۰ هزار اکیپ برای مقابله با کرونا

وزیر بهداشت گفت: برای شکست دادن بیماری کرونا در قالب بسیج ملی تحت همین عنوان قرار است با تشکیل ۳۰۰ هزار اکیپ در کشور از دو روز آینده فعالیت خود را آغاز کنیم.

به گزارش وانانیوز، 

سعید نمکی ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران حوزه سلامت برای مهار این بیماری گفت: اما تشکر ویژه بنده امروز از دکتر جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت است که علی‌رغم آن که خبر فوت پدرشان امروز به ایشان رسید اما تا لحظه آخر ماندند تا به وظایف خود رسیدگی کنند.

او در ادامه با بیان این که از کودکی پس از قرآن عاشق حافظ بوده است، گفت: تفالی به حافظ زدم و این بیت آمد:

نسیم باد صبا دوشم آگهی آورد

که روز مهنت و غم رو به کوتهی آورد

این بیت برای من به آن معنا بود که در حال حرکت به سوی کنترل بیماری هستیم.

او در ادامه با اشاره به این که این روزها یادآور روزهای دفاع مقدس است، تصریح کرد: مانند همان روزها همه کنار هم ایستاده‌ایم. امروز تمام دستگاه‌های اجرایی، تمامی اعضای کابینه، نیروهای مسلح، ارتش، قوه قضاییه و قوه مقننه همگی در کنار ما برای کنترل ویروس ایستاده‌اند. همچنین شخص آقای روحانی نیز بارها اعلام کردند هیچ جلسه‌ای مهم‌تر از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایشان نبوده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که خبری خوش برای مردم ایران دارد، اظهار کرد: افزایش آمار بهبودیافتگان به شکلی که امروز ۱۷۵ مورد بیمار بهبود یافته داشتیم، یکی از نقاط قوت و نوید جدیدی برای همکاران ما است. ما حرکت بزرگی را شروع کردیم که در قالب بسیج ملی شکست کرونا آن را آغاز خواهیم کرد.

نمکی ادامه داد: این طرح در کشورهای شرق مدیترانه طرحی بسیار جدید است. بنا بر این طرح قرار است با تشکیل ۳۰۰ هزار اکیپ در سطح کشور که آنها را از پیش تجهیز کرده‌ایم برای بیماریابی و مقابله با این ویروس به تک‌تک خانه‌های مردم بفرستیم. این طرح نیز مانند بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در سطح کشوری عمل خواهد کرد.

او با اشاره به این که امشب در جلسه‌ای با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی جزئیات این طرح بررسی خواهد شد، گفت: همچنین در روز رونمایی از این طرح که با حضور مسئولین بین‌بخشی برگزار می‌شود، ابعاد بیشتر آن را مطرح خواهیم کرد. مردم بدانند ما خودمان را برای شکست کرونا آماده کرده‌ایم.

نمکی در ادامه افزود از مردم می‌خواهم مانند گذشته به صحبت‌های ما عمل کنند. متاسفانه علی‌رغم این که اعلام کرده‌ایم در دوره پیک بیماری هستیم و از آنها خواسته‌ایم در خانه بمانند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، باز هم گزارش‌هایی داشته‌ایم که این سفرها از نقاط آلوده به سایر نقاط ادامه دارد. این موضوع منجر شد تا قرنطینه را در مدخل شهرها بیش از پیش جدی بگیریم.

او در خاتمه سخنان خود با تاکید بر عدم حضور در مراسم‌های جمعی گفت: مردم سعی کنند مراسم‌های ختم، عروسی و غیره را برگزار نکنند و همچنین مساجد نیز تراکم جمعیت را به حداقل ممکن برسانند. این هفته با همکاری ستاد مربوطه نماز جمعه برای کنترل بیماری برگزار نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *