میانگین بارش سال آبی زراعی گلستان ۱۹ درصد کمتر شد

نوربخش داداشی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت : در تیر  امسال میانگین بارش استان ۱.۹ میلیمتر بود که نشان دهنده کاهش ۸۹ درصدی نسبت به متوسط سال قبل و خشکسالی بسیار شدید است.

وی با اشاره به اثرپذیری گلستان از فعالیت سامانه بارشی در تیرماه افزود: در این مدت بیشترین میزان بارش در ایستگاههای استان در مینودشت به میزان ۶.۲ میلیمتر در طی سه روز اتفاق افتاده.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: همچنین در تیرماه میانگین دمای استان ۲۸.۱ درجه بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۷ درجه بیشتر شد.

بگفته وی، حداکثر دمای ثبت شده استان در تیرماه امسال به میزان ۴۴.۱ درجه مربوط به مراوه تپه و حداقل دمای ثبت شده به میزان ۱۷.۶ درجه مربوط به گنبدکاووس بود.

داداشی ادامه داد: با توجه به پیش بینی فصلی، وضعیت بارش گلستان در مرداد ماه بهبود خواهد یافت و ساکنان استان حداقل فعالیت ۲ سامانه بارشی را تجربه خواهند کرد.

گلستان ۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌ سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار دارد.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *