آسمان مازندران تا پایان تیرماه گرم و شرجی می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران اظهار کرد: این روزها به‌دلیل استقرار و تقویت الگوی تابستانه و افزایش دما در استان مازندران هستیم که این وضعیت کماکان ادامه دارد.

وی افزود: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به  ساری با ۳۶ درجه و کمینه دمای هوا نیز مربوط به  بلده با ۱۴ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: ‌نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد به‌دلیل تداوم الگوی تابستانه تا روزهای پایانی تیر ماه شاهد هوایی گرم و نسبتا شرجی در استان خواهیم بود‌.

اسدی اضافه کرد: طی این مدت انتظار داریم دمای هوا در مناطق غربی تا ۳۰ تا ۳۴ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۳ تا ۳۷ درجه در نوسان باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به هوای گرم و کم‌بارشی از اوایل خرداد ماه، مدیریت در مصرف بهینه آب و برق، پرهیز  از آتش زدن کاه و کلش در مزارع و مراتع، فعال سازی سیستم‌های تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، آبیاری مزارع و باغات در ساعات خنک روز توصیه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌به‌صورت نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *