پیش‌بینی طوفان شن در کرمان/ هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد

مریم سلاجقه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز سه‌شنبه بر سرعت وزش باد در اکثر مناطق استان کرمان افزوده می‌شود که بیشینه سرعت وزش باد در شرق و برخی مناطق غربی استان خواهد بود.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر این مخاطره هواشناسی ادامه داد: فردا بیشترین تاثیر این سامانه در شهرهای کرمان، انار، بافت، بردسیر، بم، رابر، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فهرج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان و نرماشیر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با تاکید بر اینکه سامانه هواشناسی وقوع باد و طوفان شن روز چهارشنبه نیمه شرقی و مناطق غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز نیمه شرقی این استان بیشترین تاثیر را از این سامانه خواهند داشت.

وی بیان کرد: احتمال وقوع طوفان شن و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان به استان‌های همجوار، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، شکسته شدن درختان، کاهش میزان دید و  کاهش کیفیت هوا از مهمترین آسیب‌های احتمالی سامانه مذکور است.

به گزارش ایرنا اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز پیرو پیش بینی هواشناسی تاکید کرده است که بررسی استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، پرهیز از حضور در فضای باز بویژه برای گروه‌های حساس، اطلاع‌رسانی بموقع از طریق رسانه‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، پلیس‌راه و  ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان و سایر دستگاه‌های اجرایی برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *