از رفع تصرف بستر رودخانه ها تا انسداد چاه های غیرمجاز در شهرستان های استان تهران

به گزارش روز جمعه ایرنا از شرکت آب منطقه ای استان تهران، مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس از رفع تصرف مساحتی بالغ بر ۱۱هزار متر مربع از بستر رودخانه دره چای واقع در منطقه فردوسیه در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

محمدرضا گیتی پژوه اظهار کرد: با آگاهی و تلاش مامورین گشت و بازرسی این امور، مشخص شد افرادی با اقدام به ایجاد خاکریزی، تسطیح، دیوارکشی با بلوک سیمانی، نصب پرچین و اتاقک نگهبانی در بستر رودخانه دره چای واقع در منطقه فردوسیه در محدوده عملکرد این امور، بخشی از بستر رودخانه را به صورت غیر مجاز، به تصرف خود درآورده بودند.

وی افزود: پس از شناسایی متخلفین و با اخذ دستور قضایی، طی عملیاتی تمام تصرفات مذکور از ید متصرفین و افرادسود جو خارج و مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع از بستر رودخانه دره چای رفع تصرف شد.

گیتی پژوه با اشاره بر اینکه در ابتدا اخطاریه لازم به متخلفین جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی به اخطارها با اخذ دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با آن ها اقدام خواهد شد، گفت: رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی و همچنین مجرای عبور سیلاب ها می باشدکه باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان طبیعی آب و سیلاب های احتمالی فراهم باشد.

از رفع تصرف بستر رودخانه ها تا انسداد چاه های غیرمجاز در شهرستان های استان تهران

انسداد چهار حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دماوند

مدیر امور منابع آب دماوند از پر و مسدود کردن چهار حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از خروج سالیانه ۹ هزار متر معکب آب از سفره‌های زیرزمینی در محدوده عملکرد این امور طی هفته گذشته خبر داد و گفت:در جهت صیانت از منابع آبی، تعداد چهار حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۲۰۲ متر و آبدهی ۱.۴ لیتر در ثانیه در این محدوده  پر و مسدود شد.

مصطفی عباسی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۹ هزار متر معکب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب دماوند در ادامه افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، طی مدت مذکور چهار حلقه چاه غیر مجاز در محدوده عملکرد این امور شناسایی شد که مراتب اخذ حکم قضایی و انسداد آن ها در دست اقدام است.

از رفع تصرف بستر رودخانه ها تا انسداد چاه های غیرمجاز در شهرستان های استان تهران

نصب سه دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های مجاز در اسلامشهر

مدیر امور منابع آب اسلامشهر گفت: با تلاش همکاران بازرسی و نظارت امور منابع آب اسلامشهر، سه دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های کشاورزی در محدوده عملکرد این امور نصب شد.

عبدالکریم خلجی اظهار کرد: این کنتورها  به منظور امکان مدیریت منابع آب، کنترل میزان بهره ‌برداری از چاه‌های دارای سابقه صدور پروانه و در جهت کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، نصب و راه اندازی گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل و پایش مستمر چاه های مجاز و جلوگیری از برداشت های بی رویه آب و مدیریت میزان مصرف چاهای پر مصرف یکی دیگر از اهداف نصب این کنتورها بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری می باشد، گفت: به کار گیری تجهیزات کنترل کننده و همچنین وسایل بهره وری بهینه، جزو اهم اهداف طرح تعادل بخشی آب‌های زیر زمین می باشد و این امور تا تحقق کامل این اهداف، پیگیری های لازم را به عمل خواهد آورد.

اخذ چهار فقره سند مالکیت برای بخشی از رودخانه حبله رود

سرپرست امور منابع آب فیروزکوه، گفت: با اخذ چهار فقره سند شش دانگ تک برگی در بستر رودخانه حبله رود، مجموع اسناد مالکیت ماخوذه توسط این امور، به بیش از یکهزار و ۴۰۰ هکتار رسید.

علی اکبر حسینی رمدانی اظهار کرد: در پی تلاش و پیگیری کارشناسان واحد آب‌های سطحی و همکاری واحد حقوقی و به منظور حفظ انفال و تثبیت بستر رودخانه های حوزه عملکرد این امور، نسبت به اخذ ۶۲۸ هکتار سند مالکیت برای اراضی حریم و بستررودخانه حبله رود اقدام به عمل آمد که در مجموع اسناد مالکیت ماخوذه توسط این امور به هزار و ۴۳۸ هکتار رسید.

وی افزود: این امور با همکاری دفتر حقوقی، تا قبل از این توانسته بود برای مساحتی در حدود ۸۱۰ هکتار از اراضی و بستر رودخانه های شهرستان فیروزکوه سند مالکیت شش دانگ تک برگی اخذ کند.

از رفع تصرف بستر رودخانه ها تا انسداد چاه های غیرمجاز در شهرستان های استان تهران

تثبیت مالکیت بیش از ۹۶ هکتار از اراضی و بستر رودخانه‌های شهرستان های تهران و پردیس

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با تلاش و پیگیری کارشناسان این امور و همکاری دفتر حقوقی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پردیس، طی خرداد ماه سال جاری سند مالکیت برای بیش از ۹۶ هکتار از اراضی و حریم و بستر رودخانه های حوزه عملکرد این امور اخذ شد.

وحید مرادی نسب اظهار کرد: با پیگیری های ویژه به عمل آمده توسط کارشناسان حقوقی این امور برای بخشی از بستر رودخانه های جاجرود و سیاهرود واقع در تهران و پردیس، در جهت تثبیت مالکیت، اعمال حاکمیت بهتر و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده،  ۴ فقره سند مالکیت به مساحت حدود ۴۰هکتار صادر شد.

وی افزود: با احتساب صدور سند مالکیت به مساحت ۵۶ هکتار از بستر رودخانه تار واقع در منطقه پلنگ آواز، پنج فقره سند مالکیت تک برگی شش دانگ و ۹۶ هکتار از اراضی و بستر رودخانه ها، طی خرداد ماه سال جاری توسط این امور به تثبیت مالکیت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *