کمبودی در تامین سوخت موردنیاز مناطق زلزله زده وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد سالاری‌فر صبح امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: ستاد بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان از نخستین دقایق زلزله تشکیل شد و شرایط سوخت‌رسانی در این مناطق بررسی شد.

وی با اشاره به شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت در ساعات ابتدایی زلزله تصریح کرد: به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز مردم نسبت به ارسال سوخت جبرانی به جایگاه‌ها اقدام شد و در همه مجاری عرضه تا شعاع مناسب سوخت‌رسانی انجام شده است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با بیان اینکه هیچ یک از تاسیسات این شرکت در اثر زلزله آسیب ندیده، ادامه داد: انبار نفت شهید رجایی، اسکله‌ها و تمامی جایگاه‌های منطقه زلزله‌زده پایش شدند.

سالاری‌فر اضافه کرد: هم‌اکنون مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت کمتر شده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به گرمای شدید هوا و استفاده مردم از کولر خودروها، مصرف سوخت افزایش یابد که پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار تانکرهای سوخت در نزدیکی مجاری عرضه انجام شده است.

وی ضمن ابراز اطمینان از کافی بودن ذخایر سوخت منطقه، درباره سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات راهداری و وسایل امدادی نیز گفت: برای تامین بنزین و نفت‌گاز ماشین‌آلات امدادی تمهیدات ویژه‌ای به جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام و تا شعاع مناسب نیز موجودی سوخت جایگاه‌های عرضه تامین شد.

به گزارش فارس، زمین‌لرزه‌های بالای ۶ ریشتری بامداد امروز در هرمزگان افزون بر ۲۰ پس لرزه داشته است.

هم اینک ۱۰۵ نیروی عملیاتی، سه بالگرد امدادی، ۲۵ خودروی عملیاتی و چهار تیم سگ‌های زنده‌یاب در منطقه زلزله زده غرب هرمزگان حضور دارند و عملیات جستجو و نجات خاتمه یافته و مرحله توزیع اقلام امدادی و اسکان اضطراری آغاز شده است.

۶۰۰ دستگاه چادر در منطقه نصب شده و حدود ۷۰ درصد خانواده‌های آسیب‌دیده، چادر امدادی دریافت‌کرده‌اند.

همچنین چهار هزار تخته موکت و پنج هزار تخته پتو نیز در منطقه توزیع شده و یک هزار بسته غذایی نیز تا ساعات آینده وارد منطقه و میان زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد.

این زمین لرزه‌ها تا کنون پنج جان‌باخته و ۴۴ مصدوم به جای نهاده که ۲۲ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۲۲ نفر نیز بستری هستند.

نتهای پیام/۸۸۰۵۰



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *