عملیات امدادرسانی تا بازگشت آرامش به مناطق زلزله‌زده هرمزگان ادامه دارد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند با ابلاغ پیام‌هایی جداگانه به تمامی رده‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر و استان هرمزگان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان تاکید و تداوم عملیات امداد و نجات تا برگشت آرامش به مناطق زلزله ‌زده و  پوشش امدادی و حمایتی از آسیب دیدگان را ضروری دانست.

در همین راستا بالگردها و تیم‌های جست و جوی جمعیت هلال احمر، پایگاه های امدادی، تیم های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران در آماده باش کامل هستند. ده‌ها تیم عملیاتی و آنست نیز به محل وقوع زمین لرزه در بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان اعزام شدند.

ارسال چادر «راب‌هال» مجهز به تهویه و سیستم‌های خنک کننده به هرمزگان

 رئیس جمعیت هلال‌احمر دستور داد که با توجه به شرایط جوی هرمزگان، چادر امدادی ویژه این جمعیت مجهز به سیستم های تهویه و خنک کننده به مناطق زلزله‌زده ارسال شود.

 کولیوند گفت: با توجه به شرایط جوی منطقه یک دستگاه چادر امدادی ویژه راب هال به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده به منطقه ارسال شد.

جزییات خدمات رسانی اورژانس به زلزله زدگان هرمزگان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد به مناطق زلزله زده و آمادگی تیم درمانی برای اعزام، خبر داد.

مجتبی خالدی در خصوص زمین لرزه هرمزگان، گفت: به محض دریافت خبر این زمین لرزه، سازمان اورژانس کشور ۷ دستگاه آمبولانس به روستای سایه خوش اعزام کرد. همچنین، یک فروند بالگرد از بندرعباس، سه دستگاه آمبولانس از بوشهر، سه دستگاه آمبولانس از شیراز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز از جهرم اعزام شدند.

وی افزود: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله دانشگاه علوم پزشکی در استان هرمزگان در آماده ‌باش قرار گرفت و به همه بیمارستان ‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز اعلام آماده ‌باش شد. تیم درمانی نیز از بوشهر، شیراز و دانشگاه شهید بهشتی آماده اعزام هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ادامه بیان کرد: درمانگاه سایه خوش و بیمارستان های بندر خمیر و بندر لنگه نیز در حال خدمت رسانی به زلزله زدگان هستند.

وی تصریح کرد: مشکلی از لحاظ خون و فرآورده های خونی نیز وجود ندارد.

از ساعت ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه با مداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف آن را در بر گرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ششمین زلزله بامداد امروز شنبه (یازدهم تیر ۱۴۰۱) در استان هرمزگان زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در ساعت سه و ۴۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه حوالی بندر خمیر و بندر لافت در استان هرمزگان به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۵.۳۷ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۵ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *