۲۱۱ حلقه چاه غیرمجاز آب امسال در استان تهران مسدود شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شرکت آب منطقه ای استان تهران، حسن زحمتکش اظهار داشت: در راستای اجرای قانون احیا و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، طی سه ماه ابتدایی سال، تعداد ۲۱۱ حلقه چاه غیر مجاز با مجموع عمق بیش از هفت هزار و ۱۰۰ متر پر و مسدود شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی انجام شده است، افزود: با این اقدامات از تخلیه سالانه بیش از یک میلیون و ۳۲۳ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی در استان تهران جلوگیری به عمل آمد.

نصب ۱۸۵دستگاه کنتور حجمی

زحمتکش اضافه کرد:  به منظور مدیریت منابع آب های زیرزمینی و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی دشت های استان، در سه ماهه نخست سال  نسبت به نصب ۱۸۵ دستگاه کنتور حجمی هوشمند اقدام به عمل آمد.

وی ادامه داد: کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب، تغییر الگوی کشت و مدیریت و کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های مجاز (با مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت) از جمله مواردی است که نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری را به یکی از پروژه های مهم طرح تعادل بخشی تبدیل کرده است.

این مسئول  با اشاره به تقلیل منصوبات ۱۴ حلقه چاه مجاز، در محدوده عملکرد امورهای منابع آب استان تهران در سه ماهه نخست سال گفت: با انجام این اقدام، در مصرف بیش از ۷۴۷ هزار مترمکعب آب در سال صرفه جویی شد.

توقیف ۲۳ دستگاه اداوات حفاری

مدیر دفتر حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه استان تهران اضافه کرد: طی سه ماهه نخست سال، ۲۳ دستگاه اداوات حفاری چاه غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

زحمتکش  با اشاره به اهمیت ویژه پروژه انسداد چاه های غیرمجاز و تاثیر آن در حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی، تصریح کرد: برنامه ریزی های مختلفی به منظور تحقق اهداف مورد نظر انجام شده و امورهای منابع آب استان تهران در نقش حاکمیتی خود و عمل به وظیفه ذاتیشان که حفاظت و حراست از منابع آب های زیرزمینی و سطحی می باشد، نهایت تلاش و همت خود را به کار خواهند بست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *