خیزش دوباره گرد و خاک در دشت کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: وزش باد شدید، شرایط فعال شدن و خیزش دوباره گرد و خاک از روز شنبه تا سه‌شنبه در مناطق مختلف دشت کاشان را فراهم خواهد کرد و به شهروندان سفارش می‌شود که از خصور در فضای باز اجتناب کنند.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورود سامانه جدید آب و هوایی و  افزایش گرادیان فشاری نفوذ توده گرد و خاک را به همراه دارد که دشت کاشان، مناطق شرقی و مرکزی استان اصفهان بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت از مخاطرات این سامانه است. 

ارغوانی تاکید کرد: شهروندان به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر، از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند و از توقف خودرو در کنار درختان فرسوده، ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی خودداری شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، گفت: بنا بر تفسیر نقشه‌های هواشناسی، دمای هوا از ۳۴ درجه در روز شنبه  با سه درجه افزایش به ۳۷ درجه در روز دوشنبه می‌رسد که پدیده غالب جوی تا روز سه‌شنبه به‌صورت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که سرعت وزش باد بین ۱۲ تا ۲۰ متر بر ثانیه خواهد بود.

وی افزود: گندم‌کاران، با نظر کارشناسان جهادکشاورزی آمادگی لازم برای پایش و مبارزه با پوره سن غلات در شرایط مساعد جوی را داشته باشند و با توجه به عدم پیش‌بینی بارندگی نسبت به آبیاری مزارع اقدام کنند.

ارغوانی اظهار کرد: گلخانه‌داران نیز با توجه به پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و لحظه‌ای نسبت به استحکام سازه‌های خود و همچنین تهویه مناسب و تنظیم دما اقدام کنند و پسته کاران، نسبت به پایش سنک و سن قرمز با نظارت کارشناسان کشاورزی اقدام به مبارزه کرده و با توجه به شرایط فصلی، محلول پاشی کلسیم در شرایط مساعد جوی را فراموش نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *