۲۷ درصد از مساحت خراسان شمالی درگیر خشکسالی بسیارشدید

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۷.۷ درصد از مساحت این استان درگیر خشکسالی بسیار شدید است.

مهدی کمالی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ۸۴ درصد از مساحت این استان درگیر معضل خشکسالی است، اظهار کرد: ۱۱.۵ درصد از مساحت استان با خشکسالی ضعیف، ۲۱.۴ درصد با خشکسالی متوسط، ۲۸.۵ درصد نیز با خشکسالی شدید درگیر است.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد مساحت شهرستان های بجنورد و اسفراین، ۴۴ درصد شهرستان فاروج، ۴۰ درصد از شهرستان گرمه، ۷۰ درصد از شهرستان شیروان، ۸۶.۵ درص شهرستان مانه و سملقان، ۹۸ درصد شهرستان راز و ۹۳درصد شهرستان جاجرم با پدیده خشکسالی مواجه هستند.

به گفته کمالی خشکسالی بسیار شدید در شهرستان های مانه و سملقان و جاجرم اتفاق افتاده است.

وی به بارندگی اردیبهشت ماه امسال نیز اشاره کرد و ادامه داد: میزان بارندگی اتفاق افتاده از ابتدای اردیبهشت تا بیست و پنم همین ماه ۴۶.۴ میلیمتر بوده که در مدت مشابه بلند مدت ۲۵.۹ میلیمتر بارندگی وجود داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به بارندگی سال زراعی جاری نیز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۶۷.۹ میلمتر بارندگی در این استان وجود داشته که میزان بارندگی در مدت مشابه بلند مدت ۲۲۰.۳ میلیمتر بوده است که به معنای کاهش ۲۳.۸ درصدی بارندگی طی این مدت بوده است.

وی تاکید کرد: بارندگی های اردیبهشت ماه توانسته ۱۷ درصد از کسری بارندگی این استان را نسبت به دوره بلند مدت جبران کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *