طوفان، خراسان شمالی را درنوردید

بامداد امروز، طوفانی با میانگین سرعتی بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت، خراسان شمالی را در نوردید.

به گزارش ایسنا، بیشترین سرعتی که توسط ایستگاه های هواشناسی طی بامداد امروز از وزش باد به ثبت رسید مربوط به یکه صعود در شهرستان راز و جرگلان با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بامداد امروز، بجنورد مرکز خراسان شمالی طوفانی با سرعت ۶۹ کیلومتر را تجربه کرد.

مهدی کمالی با بیان اینکه ایستگاه ها هواشناسی در نقاط مختلف استان، این طوفان را ثبت کرده اند، خاطرنشان کرد: بیشترین سرعت وزش باد طی بامداد امروز مربوط به ایستگاه یکه صعود در شهرستان راز و جرگلان با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت است.

وی ادامه داد: ایستگاه های هواشناسی در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان نیز به ترتیب طوفان هایی با سرعت ۶۲ و ۵۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده اند.

وی با اشاره به سرعت وزش باد و طوفان در سایر شهرستان های استان نیز گفت: در شهرستان فاروج طوفانی با سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت، شهرستان جاجرم ۵۴ کیلومتر بر ساعت و در اسفراین نیز ایستگاه هواشناسی مرکز شهرستان طوفانی با سرعت ۴۹ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در خصوص منشا این طوفان نیز اظهار کرد: علت وقوع این طوفان طی بامداد امروز، ناپایداری های جوی در منطقه است که اکنون در فضای جوی استان حاکم بوده و تا پایان هفته سبب باد و بارش های پراکنده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *