گردوغبار مدارس و دانشگاه‌های ۳ شهرستان کرمانشاه را تعطیل کرد

به گفته مدیرکل بحران استان کرمانشاه، به دلیل آلودگی هوا تمام مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، امروز (۲۶ اردیبهشت) در نوبت ظهر تعطیل است.

غلامرضا شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ورود توده گرد و غبار از مرزهای غربی به جو استان و افت کیفیت هوا، اظهار کرد: بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار و غلظت بالای آلاینده‌ها، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در نوبت بعدازظهر امروز( ۲۶ اردیبهشت) در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل دهاب و گیلانغرب تعطیل شد.

وی ادامه داد: صبح امروز نیز به دلیل افت کیفیت هوا، مدارس و مراکز آموزشی در این شهرستان‌ها و دالاهو تعطیل بود که اکنون دالاهو وضعیت بهتری دارد.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه با اشاره به آلودگی هوایی که با آن مواجهیم، توصیه کرد، تا حد امکان کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به خصوص بیماران قلبی ریوی از تردد در فضاهای باز جدا خودداری کنند.

شهبازی یادآوری کرد: چنانچه افراد مجبور به فعالیت در فضای باز هستند باید حتما از ماسک مناسب استفاده کنند و زمان فعالیت خود را به حداقل ممکن کاهش بدهند.

بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هم اکنون عدد شاخص کیفی هوا در دو ایستگاه سرپل ذهاب و قصرشیرین با عدد ۵۰۰ در وضعیت بحران قرار دارد، اما در سایر ایستگاه‌های استان وضعیت استاندارد را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *