افزایش آلاینده‌ها و ریزگردها در استان سمنان/ از فعالیت‌ بدنی در اماکن روباز خودداری کنید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به افزایش آلاینده‌ها و گردوغبار در آسمان این استان از عموم مردم و دانشجویان و دانش آموزان و…خواست از فعالیت‌های بدنی در اماکن روباز خودداری کنند.

محمد حمیدی در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا اظهار کرد: میزان آلاینده‌ها، ریزگردها و گرد و غبار موجود در آسمان استان سمنان در برخی از شهرستان‌ها از ۱۸۰ تا ۲۳۰ نیز فراتر رفته است.

وی از تصمیم‌گیری تخصصی در کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان خبر داد و افزود: در این جلسه مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان از در اختیار نهادن اماکن ورزشی روباز برای انجام پیاده‌روی و فعالیت‌های ورزشی خودداری کند.

حمیدی از عموم مردم استان و خصوصا کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند تقاضا کرد: با توجه به حجم بالای ریزگردها از پیاده روی در فضای باز جدا اجتناب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین از مدارس آموزش و پرورش در این استان خواست: از انجام فعالیت زنگ ورزش و برگزاری مراسم برای دانش آموزان در فضای باز خودداری کنند.‌

وی ادامه داد: همچنین از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست شده است که بر فعالیت کارخانجات و واحدهای تولید آلاینده همچون مس ، گچ ، سیمان و سنگ شکن‌ها نظارت کرده و در خصوص تعطیلی موقت یا کاهش آلایندگی‌ها تصمیم گیری کنند.

معاون استاندار سمنان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان موظف هستند در سطح شهرستان‌ها میزان آلاینده‌های موجود در هوا را رصد و پایش کرده و در صورت رسیدن به مرز هشدار این موضوع را سریعا جهت تصمیم‌گیری اعلام کنند.‌

وی اظهار کرد: مردم استان از انجام فعالیت های ورزشی و همچنین حضور در فضای باز به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در حد مقدور جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *