راه ارتباطی سومین روستا به مرکز شهرستان باخرز مسدود شد

فرماندار باخرز گفت: بارش باران که عصر روز گذشته در این شهرستان شدت گرفت، راه ارتباطی روستای نوبهار کردیان به مرکز شهر را مسدود کرد.

عباس حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روستای موبهار کردیان به علت واقع شدن در جوار رودخانه در فصل بارندگی و جاری شدن سیلاب ساعت‌ها مسدود می‌شود.

وی افزود: بارندگی‌ها از روز دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت، علاوه بر آب‌گرفتی سطح معابر شهری موجب جاری شدن سیلاب در آب‌نماها و مسیرهای روستایی شده است.

رییس ستاد بحران باخرز بیان کرد: سال‌هاست بارندگی‌های رگباری در بالاولایت این شهرستان موجب جاری شدن سیلاب می‌شود و روان‌آب‌ها به سمت روستاهای پایین دست حرکت می‌کند و گل و لای موجود بر اثر سیل موجب مسدود شدن مسیرهای ارتباطی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان روستاهای منج و دشتاب برای رفتن به مرکز شهر باید از مسیر رودخانه عبور کنند. همچنین روستای کردیان نوبهار به دلیل‌ همجواری با رودخانه در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان که بارندگی بیشتر است، با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان خاطرنشان کرد: باخرز یک موقعیت کوهستانی دارد و در فصل‌ بارندگی همیشه با مشکلات تردد روستاییان مواجه است اما تاکنون بودجه‌ای برای رفع این مشکل تخصیص نیافته است.

حسن‌نژاد جمعیت این شهرستان را ۴۶ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۶۴ نفر در قالب ۱۳ هزار و ۴۷۶ خانوار جمعیت شهر باخرز و ۳۶ هزار و ۳۱۶ نفر آن نیز ساکن ۵۴ روستا هستند که با توجه به جمعیت روستاها برخورداری از راه‌های ارتباطی مناسب در اولویت این شهرستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *