خسارت ۴ هزار میلیارد ریالی طوفان به بخش کشاورزی بردسکن

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: به دلیل طوفان اخیر در بردسکن بیش از ۴ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شد.

علیرضا مهمیز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس آنچه اعلام شده سرعت طوفان در بردسکن بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت بوده که موجب بروز خسارت‌های بسیاری شده است.

وی بیشترین خسارت وارده را مربوط به بخش باغبانی شهرستان دانست و تصریح کرد: از مجموع ۲۸ هزار و ۸۸۵ هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی بردسکن ۱۹ هزار هکتار آن مربوط به باغات است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن اظهار کرد: همه ساله به دلیل عوامل غیر مترقبه از جمله خشکسالی، سیل، تگرگ و طوفان خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی وارد می‌شود.

مهمیز تصریح کرد: طوفان ۱۱۲ کیلومتری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد به محصولات باغی و زراعی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده مربوط به باغات پسته است، گفت: از مجموع ۱۹ هزار هکتار باغات شهرستان بردسکن، ۴۰ درصد آن را باغات پسته تشکیل می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: در مجموع از خسارت ۴ هزار میلیارد ریالی، ۳۶۰۰ میلیارد ریال آن فقط به باغات پسته وارد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بردسکن جزء مناطق سیل‌خیز استان است و همه ساله بخش کشاورزی بر اثر گرمای بیش از حد هوا یا سرمازدگی دچار خسارت می‌شود، بیمه محصولات زراعی و باغی ضروری بوده و کشاورزان برای کاهش خسارات باید نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

مهمیز اظهار کرد: به دلیل تعهد پایین صندوق بیمه از مجموع ۱۹ هزار هکتار باغات شهرستان فقط ۱۰ تا ۱۲ درصد آن تحت پوشش بیمه محصولات قرار گرفته است.

وی گفت: در مجموع از ۲۸ هزار و ۸۸۵ هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی بردسکن فقط ۲۰ درصد محصولات کشاورزی شهرستان تحت پوشش بیمه قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن بیان کرد: بر اساس قانون تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان، زیر پوشش قرار دادن محصولات کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *