کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ها در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ها در استان خبرداد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان بارندگی در ۱۴۴ ساعت گذشته در لرستان،  اظهار کرد: میزان بارش در این مدت در لرستان ۲۴.۸ درصد بوده است.

وی افزود: میزان بارش‌ها در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در لرستان ۳۳۷.۴ میلیمتر مکعب گزارش شده است و این درحالیست که این میزان بارش در سال زراعی گذشته ۳۳۱.۴۹ میلی متر مکعب بوده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان از کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ها در استان خبرداد، بیان کرد: در ۱۴۴ ساعت گذشته میزان بارش در مرکز لرستان ۲۰.۲ میلی‌متر مکعب بوده است.

مرادپور عنوان کرد:  میزان بارش در خرم‌آباد در  سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ۲۹۹.۶میلی‌مترمکعب بوده است و این درحالیست که این میزان در سال زراعی گذشته ۳۲۶.۵ میلی‌متر مکعب گزارش شده که کاهش ۸درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: میزان بارش در خرم‌آباد نسبت به مدت سال زراعی بلند مدت ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی کماکان با فعالیت سامانه بارشی بر روی جو منطقه تا اواخر وقت فردا علاوه بر ابرناکی و وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه‌ای (گاها تند بادهای لحظه‌ای) برای همه نقاط استان با شدت و ضعف رگبار باران و رعد وبرق، در مناطق مستعد رگبار تگرگ و احتمال وقوع صاعقه پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: این سامانه بارشی مخاطراتی همچون اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و … را به دنبال خواهد داشت.

مرادپور افزود: در روز دوشنبه با توجه به افزایش شاخص‌های ناپایداری و وجود شرایط همرفت در بعضی زا ساعت بارش‌هایی به شکل خفیف و پراکنده و گاهی همراه با رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: از فردا با تشکیل هسته‌های گرد و خاک بر روی صحاری کشور عراق شاهد خیزش گرد و غبار به همراه کاهش میدان دید افقی و افزایش آلودگی هوا به سمت جو استان خواهیم بود که این شرایط تا روز دوشنبه ماندگار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *