هوای ۴ شهر کرمانشاه در وضعیت «بحران» قرار گرفت

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان، گفت: هوای شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام آبادغرب و کنگاور در وضعیت بحرانی است.

احد جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، از توده گرد و غباری که از روز گذشته (۱۸ فروردین) و به دنبال وزش باد شدید در منطقه وارد کرمانشاه شد یاد کرد و افزود: این توده به تدریج باعث کاهش کیفیت هوا شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس هم عدد  شاخص لحظه‌ای و هم ۲۴ ساعته  کیفیت هوا امروز (۱۹ فروردین) برای ایستگاه قصرشیرین با عدد ۵۰۰ بیانگر وضعیت بحران و قهوه‌ای است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در ایستگاه سرپل‌ذهاب نیز هر دو شاخص لحظه‌ای و ۲۴ ساعته کیفیت هوا با عدد ۵۰۰ شرایط بحران و قهوه‌ای را نشان می‌دهد.

جلیلیان عنوان کرد: اسلام آباد غرب نیز وضعیت مشابهی دارد و در شرایط بحران و قهوه‌ای است.

وی با بیان اینکه در ایستگاه کنگاور شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوا با عدد ۱۸۰ وضعیت قرمز و هشدار را نشان می‌دهد، اضافه کرد: اما شاخص لحظه‌ای هم برای این ایستگاه با عدد ۵۰۰ وضعیت بحران و قهوه‌ای را نشان می‌دهد.

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شهر کرمانشاه نیز شاخص ۲۴ ساخته کیفیت هوا با عدد ۱۱۲ بیانگر شرایط هشدار و نارنجی و شاخص لحظه‌ای با عدد ۳۳۴ بیانگر وضعیت قهوه‌ای و اضطرار است.

جلیلیان گفت: برای ایستگاه پاوه نیز هر دو شاخص لحظه‌ای و ۲۴ ساخته شرایط هشدار و قرمز را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *